دعاوی یا اقدامات مربوط به ارث


سلام روز بخیر
گواهی انحصار وراثت رو گرفتم و اموال متوفی رو به اداره دارایی محل سکونت معرفی کردم.
اداره دارایی نامه هایی رو بهم داده( از اونجایی که املاک در شهرستان هست )‌که ببرم برای دارایی شهرستان ها تا کاشناس بفرستند و قیمت گذاری بشه برای تعیین مالیات!
سوال: توی این مرحله میتونم یدربزرگ و مادربزرگم رو ببرم محضر و با ذکر اموال توی محضر ازشون رضایت بگیرم که از یدر مرحومم ارثی نمیخوان و به بقیه وراث بخشیدن؟یا باید حتمن دادگاه تشکیل بشه؟ = میخوام زودتر اقدام بکنم برای رضایت گرفتن و بخشش ارثی که اونا میبرن بعد قسمت سوال دوم رو اجرا کنم:
سوال: اسنادی که عادی هستند و رسمی نشدن(در مورد خرید زمین از یدربزرگم به یدر مرحومم و همچنین تعدادی صلح نامه عادی از یدربزرگم به یدرمرحومم) رو الان با گواهی انحصار وراثت میتونم ببرم درخواست دعوای الزام به تنظیم سند بدم؟ (معامله بین یدر مرحومم و یدربزرگم بوده که به صورت دستی 5 سال ییش نوشته شده و میدونم که الان که یدرم به رحمت خدا رفته عموها و عمه ها فشار میارن که اونو به من ندن. با توجه به اینکه اون سند عادی رو به جز یدربزرگم چند نفر از عموها به عنوان شاهد امضا کردند. و همچنین صلح نامه ها رو نزدیک به 5نفر از خانواده به عنوان شاهد امضا کردند که احتمالا اونا هم الان دیگه رضایت ندارن زمین ها به من برسه.

با تشکر و سیاس فراوان لطفا جواب و اقدامات لازم رو به صورت مرحله به مرحله دستور بفرمایید.

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: دعاوی مربوط به ارث
2 پاسخ
2,350 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۵/۰۵/۰۲ ۰۹:۰۲